Secretariaat: Venneperweg 663, 2152 CD Nieuw-Vennep

Evenementen

Overal in Nieuw-Vennep vinden elke week vele evenementen plaats; een groot aantal van deze evenementen zou niet kunnen plaatsvinden als er geen EHBO post zou zijn. Onze leden zijn in hun vrije tijd graag actief om deze posten te bemannen. Waarschijnlijk bent u al eens onze vrijwilligers, gekleed in hun blauwe broek en gele trui, ergens in Nieuw-Vennep tegengekomen. De evenementen die we als vereniging ondersteunen, zijn erg divers: u ziet ons onder meer bij de Avond 4-daagse, Feestweek in Nieuw-Vennep, evenementen in de Van Zantenhal, Landgoed Kleine Vennep, Venneper Festival, Oogstfeest, TrekkerTrek, motorcross, autocross, Kerstmarkt, sporttoernooien.

BOEKINGEN
Organiseert u een evenement, en denkt u EHBO-ers nodig te hebben? Dan kunt u EHBO-ers inhuren via onze vereniging. Meer informatie vindt u op de pagina boekingen. We nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op om u van advies te voorzien en uw boeking vast te leggen.

VRIJWILLIGERSWERK
Via onze vereniging kunt u als EHBO-er vrijwilligerswerk doen door diensten te draaien bij evenementen in en om Nieuw-Vennep. Vrijwilligers dienen minimaal 18 jaar of ouder te zijn en moeten in bezit te zijn van een geldig EHBO diploma. Uiteraard moet de fysieke gesteldheid zodanig zijn, dat men adequaat eerste hulp kan verlenen. Als nieuwe vrijwilliger bieden we u eerst een meeloopdienst aan; zo kunt u zien of dit type vrijwilligerswerk bij u past, en kunnen wij kijken of u over voldoende vaardigheden beschikt. We verwachten van onze vrijwilligers een actieve opstelling. Uiteraard wordt u tijdens deze meeloopdienst aan één of meerdere ervaren EHBO-ers gekoppeld. Als de meeloopdienst van beide zijden goed is bevallen, en u daadwerkelijk diensten wilt draaien, krijgt u een verbandtas en kleding te leen om tijdens diensten te gebruiken. De vereniging heeft een ongevallen- en collectieve aansprakelijkheidsverzekering afgesloten, waardoor onze hulpverleners (voor zover binnen de polisvoorwaarden) verzekerd zijn tegen het veroorzaken van schade bij het verlenen van EHBO aan derden. Tijdens de diensten houden al onze vrijwilligers zich daarom aan de geldende richtlijnen van het Oranje Kruis; alle medische handelingen die daar niet onder vallen, zoals massage, tapen, het toepassen van alternatieve geneeswijzen en het verlenen van medicijnen zijn daarom absoluut niet toegestaan. Voor de hulpverlening ontvangen onze vrijwilligers een kleine onkostenvergoeding voor elk uur dat zij per dienst namens de vereniging als hulpverlener hebben gewerkt.

Heeft u interesse om als EHBO-er te helpen bij evenementen? Neem dan contact op met Andreas van der Zwaan, coördinator Hulpverlening/Evenementen:

hulpverlening@ehbo-nieuwvennep.nl.